Vásárolj egy funkciót!

Tudtad, hogy van egy olyan priorizációs technika, hogy “Buy a feature” vagyis “Vásárolj egy funkciót”?

A priorizálás menete, hogy minden érintett stakeholder kap egy bizonyos keretösszeget, amelyet szétoszthat azok között a követelmények vagy user storyk között, amelyek számára értékesek és olyan arányban osztja azt szét, ahogyan értékesnek érzi őket. Ezek utána összegzésre kerülnek a követelményenkénti értékek és az eredmények egyértelmű sorrendet határoznak meg a különböző elemek között.

Ezzel a módszerrel üzleti elemzőként elkerülhetjük a szubjektivitást a priorizálás során, melynek célja a konfliktusok csökkentése 😊

Ez a priorizációs technika a “Collaborative games” vagyis “Együttműködési technikák” csoportjába tartozik, melyeknek célja háttérbe szorítani az egyéni érdekeket és facilitálással feltárni addig nem azonosított információkat.

Az együttműködési technikák erőssége, hogy nagyon egyszerű szabályrendszerük van és bevonják a stakeholdeket a folyamatba. Előtérbe kerül a kreativitás, és a vizualizációk segítenek nyitottabban állni a feladathoz.

Az együttműködés definíciója: Egymás támogatása, kölcsönös segítéssel megvalósuló közös fellépés és közös munkálkodás egy cél elérése, érdek érvényesítése, feladat elvégzése érdekében.

Az együttműködést segítő technikák célja kifejezetten az, hogy a közös célra és nem az egyéni célokra, egyéni konfliktusokra fókuszáljanak a résztvevők. Amikor a fókuszba a korábban transzparensen kitűzött cél bekerül, vagyis megfogalmazásra kerül a feladat MIÉRT-je, akkor a játszma felét megnyertük és koncentrálhatunk a HOGYAN-ra.

Egy másik értékes és érdekes együttműködési technika a “Speedboat” vagyis “Motorcsónak” elnevezést kapta.

A facilitátor, vagyis én, vagyis te 🙂 …szóval

  • Rajzolunk egy csónakot a flipchart közepére. Ez jelképezi a terméket vagy megoldást.
  • Rajzolunk hozzá több horgonyt, amellyel le van horgonyozva.
  • A résztvevőket megkérjük arra, hogy olyan gondolatokat gyűjtsenek, amelyek problémát okoznak és megakadályozzák a hajót az előrehaladásban. Ezek a gondolatok rákerülnek a horgonyokra.
  • Ezt követően a csapat megvitatja, hogy mennyivel tudna gyorsabban haladni a hajó, ha bizonyos horgonyokat eltávolítanánk.

Ez a technika segítséget tud nyújtani a

termék vagy megoldás problémáinak feltárásához és a hatásuk számszerűsítéséhez.

Először, amikor üzleti elemzőként használod ezeket a technikákat, akkor érdekesen fognak nézni rád, de hidd el óriási sikered lesz velük, ha bátran képviseled az elképzeléseidet. Hajrá! 🙂

Amennyiben hasonló technikák érdekelnek, gyere el tréningjeimre és töltsd fel üzleti elemzés eszköztárad 🙂

Mennyire volt értékes, hasznos számodra ez a tartalom?

Mivel hasznosnak, értékesnek találtad...

Oszd meg bátran másokkal is! 🙂

Sajnálom, hogy ez a tartalom most nem nyerte el a tetszésed...

Köszönöm a visszajelzésed, a szavazatod rögzítettük!

Kérlek segítsd a munkámat, és pár mondatban írd meg mit hiányoltál vagy hogyan lenne számodra hasznosabb ez a tartalom?

A fejlődésedhez a következő tréningekkel tudlak hozzásegíteni:

Gintl-Reszegi Mária

2020. augusztus 11.

Szia. Marcsi vagyok. Üzleti elemzés gondolkodás megerősítésével foglalkozom tréningek, mentoringok, tanácsadás és közösségi tevékenységek keretében. Ezt a blogot én írtam neked.

korábbi írások

Tavaszi vizsgaélmények Radványi Szabolcstól

Tavaszi vizsgaélmények Radványi Szabolcstól

Szabolcs a 2023 végén indult felkészítőt követően idén áprilisban szerezte meg PMI-PBA minősítését, én pedig arra kértem, ossza meg velünk a történetét, hogy mások is inspirációra lelhessenek benne.  Kérlek, írd le az élményeidet, tapasztalatokat, érzéseket, amik a...

BA KARAKTER #5 – Transzformáció

BA KARAKTER #5 – Transzformáció

Egy magazin, amelyben arra kaphatunk választ, hogy
• „Miért olyan nehéz transzformációs programot futtatni”.
Szabó Gabriella összegyűjtötte tapasztalatait és best-practice-eit, annak érdekében, hogy ezeket a „mammut” méretű projekteket hatékonyabbá tehessük.

BA KARAKTER magazin #2

BA KARAKTER magazin #2

Egy magazin, amelyben business analystek osztják meg gondolataikat szerteágazó témákban.
Továbbá választ kaphatsz, hogyan érdemes elindulni a BA szakmai fejlődés útján
és hogy mi a projektmenedzsment 7 fő buktatója.
Kifejtésre kerül a projekt, mint társasjáték téma, és még sok más.

címkék

ez megvan már neked?

BA KARAKTER #5 – Transzformáció

BA KARAKTER #5 – Transzformáció

Egy magazin, amelyben arra kaphatunk választ, hogy
• „Miért olyan nehéz transzformációs programot futtatni”.
Szabó Gabriella összegyűjtötte tapasztalatait és best-practice-eit, annak érdekében, hogy ezeket a „mammut” méretű projekteket hatékonyabbá tehessük.

BA KARAKTER magazin #2

BA KARAKTER magazin #2

Egy magazin, amelyben business analystek osztják meg gondolataikat szerteágazó témákban.
Továbbá választ kaphatsz, hogyan érdemes elindulni a BA szakmai fejlődés útján
és hogy mi a projektmenedzsment 7 fő buktatója.
Kifejtésre kerül a projekt, mint társasjáték téma, és még sok más.

itt követhetsz

Ba Talk - Üzleti elemzés nem csak üzleti elemzőknek

Mária Gintl-Reszegi PMI-PBA

Üzleti elemzés tréner / Mentor / Professional Business Analyst / Insprl alapítója

osztani ér